Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2009

120.000 φορητοί PC, one laptop per student, ...Πολλά τα λεπτά Άρη!


Φαινόμενα κερδοσκοπίας παρουσιάστηκαν στην αγορά με αφορμή τα μαθητικά λάπτοπ. Οι εταιρίες, που πριν το καλοκαίρι τιμολογούσαν ένα netbook από 240 έως 350 ευρώ, σήμερα, έχουν ανατιμήσει τους φορητούς υπολογιστές έως και 55% πάνω από την αρχική τους αξία.

Η διανομή του κουπονιού των 450 ευρώ ξεκίνησε στις αρχές της περασμένης εβδομάδας και άπαντες περιμένουν την 1η Οκτωβρίου, οπότε και μπορούν οι γονείς των μαθητών να σπεύσουν να αποκτήσουν τον υπολογιστή που προτιμούν. Υπενθυμίζεται ότι περίπου 120.000 φορητοί υπολογιστές μικρού μεγέθους (γνωστοί και ως netbooks) θα πουληθούν, ένα νούμερο διόλου ευκαταφρόνητο, ιδίως σε περίπτωση κρίσης.

Οι μαθητικοί φορητοί υπολογιστές θα περιλαμβάνουν, με ευθύνη των προμηθευτών, προεγκατεστημένο το σύνολο του προβλεπόμενου εκπαιδευτικού λογισμικού (16 εκπαιδευτικοί τίτλοι) και των σχολικών βιβλίων για όλες τις τάξεις του γυμνασίου. Ο φορητός μαθητικός υπολογιστής αποτελεί τεχνολογικό εργαλείο άμεσης αξιοποίησης στην εκπαιδευτική διαδικασία, είτε στο σχολείο είτε στο σπίτι, χωρίς να απαιτείται καμία τεχνική ενέργεια από την πλευρά των γονέων ή των μαθητών.

Φαινόμενα κερδοσκοπίας

Ένας φορητός υπολογιστής netbook, με προδιαγραφές «μαθητικού υπολογιστή», λίγο πριν από το καλοκαίρι αλλά και κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών, ανάλογα με την κατασκευάστρια εταιρεία και τα τεχνικά χαρακτηριστικά που διέθετε, κόστιζε από 240 ως 350, το πολύ 390 ευρώ. Σήμερα όμως, όταν οι μαθητές, με το κουπόνι των 450 ευρώ για την απόκτηση μαθητικού υπολογιστή, ανακαλύπτουν ότι η αξία τους έχει ανεβεί έως και 55%. Όμως, αν κάποιος απλός ιδιώτης προσέλθει σε κάποιο κατάστημα για να αγοράσει ένα netbook, θα το πληρώσει στην κανονική τιμή του, από 240 έως 390 ευρώ.

Ένα άλλο θέμα αφορά τα κριτήρια με τα οποία έγινε η επιλογή του λογισμικού για τη λειτουργία του «μαθητικού λάπτοπ», δηλ. του λειτουργικού συστήματος και κάποιων βασικών εφαρμογών, όπως τον περιηγητή του διαδικτύου, εφαρμογή e-mail κτλ., καθώς και του εκπαιδευτικού λογισμικού. Το εμπορικό λογισμικό, εκτός του ότι κοστίζει αρκετά χρήματα, παραμένει ερμητικά κλειστό στις όποιες αναζητήσεις του χρήστη σε αντίθεση με το ελεύθερο λογισμικό, που επιτρέπει πειραματισμό και δημιουργικότητα εκ μέρους του χρήστη. Επιπλέον, κάποια στιγμή οι μαθητές και άρα οι γονείς θα κληθούν να αναβαθμίσουν κάποιο ή κάποια προγράμματα από το λογισμικό που θα προμηθευθούν, ακόμη και για το λογισμικό προστασίας από τους ιούς. Ως γνωστόν, οι αναβαθμίσεις κοστίζουν και ενίοτε όχι ιδιαίτερα φτηνά.

Tο project του ΜΙΤ, Οne Laptop Ρer Child, κόστισε τότε 80 δολάρια, ενώ σήμερα, μόλις τρία-τέσσερα χρόνια μετά, επισημαίνει η εφημερίδα «Το Βήμα», φθάσαμε σε μια λύση με υπερτετραπλάσιο κόστος για το ελληνικό Δημόσιο, χωρίς να προσφέρει ουσιαστικά τίποτε παραπάνω στους Έλληνες μαθητές.

Πηγή: Το Βήμα, Ημερησία, Ναυτεμπορική
Σχέσιν έχοντα: 1) Το τέλος του μαυροπίνακα, εντάξει κόψε κάτι!

Δεν υπάρχουν σχόλια: