Τρίτη 28 Αυγούστου 2012

Οι βάσεις ... δεν έπεσαν




Η εντυπωσιακή άνοδος στις βάσεις των στρατιωτικών και των αστυνομικών σχολών και η μεγάλη πτώση στις βάσεις των παιδαγωγικών σχολών είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά των φετινών βάσεων εισαγωγής στα ανώτατα και ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας.
Ανοδικές τάσεις καταγράφονται στις σχολές με μεγάλη ζήτηση (ιατρικές και νομικές) τόσο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη όσο και στην περιφέρεια, ενώ μικτά κινούνται οι πολυτεχνικές σχολές.
Στα συμπεράσματα από την επεξεργασία των στοιχείων περιλαμβάνεται και μια γενικότερη τάση εισαγωγής των υποψηφίων σε σχολές που βρίσκονται στους τόπους κατοικίας τους, προκειμένου να αποφύγουν το κόστος της φοιτητικής μετανάστευσης.
Επίσης, επέλεξαν σχολές που θεωρούν ότι τους εξασφαλίζουν την επαγγελματική αποκατάσταση (για παράδειγμα αστυνομικές σχολές).
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου, ο υφυπουργός Παιδείας Θ.Παπαθεοδώρου στο 1ο επιστημονικό πεδίο καταγράφεται γενική άνοδος (η άνοδος σε νομικές, φιλολογίες και ψυχολογία ξεκινάει από 350 μόρια και πάνω κατά μέσο όρο), στο 2ο ανοδικά κινήθηκαν οι βάσεις στα τμήματα φυσικής και πληροφορικής, ενώ μικτή είναι η εικόνα στα τμήματα χημείας.
Στο 3ο επιστημονικό πεδίο άνοδο κατέγραψαν οι βάσεις σε ιατρική, οδοντιατρική και φαρμακευτική, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η βάση εισαγωγής στην Φαρμακευτική Θεσσαλονίκης είναι υψηλότερη από τη βάση εισαγωγής στην Φαρμακευτική Αθήνας.
Στις πολυτεχνικές σχολές παρουσιάζονται διαφορετικές κατευθύνσεις. Πτώση στα αρχιτεκτονικά τμήματα και μικρή άνοδος σε ορισμένα βασικά τμήματα των αστικών κέντρων και της περιφέρειας, όπως Ναυπηγών ΕΜΠ (+40 μόρια), Τεχνολογίας Υπολογιστών Πάτρας (+65 μόρια) και αντίθετα Πολιτικών Μηχανικών ΕΜΠ (-299), Μηχανικών Υπολογιστών Θεσσαλονίκης (-19 μόρια), Χημικών Μηχανικών ΕΜΠ (-44 μόρια).
Στο 5ο επιστημονικό πεδίο καταγράφεται άνοδος σε όλα τα τμήματα και ιδίως στα οικονομικά τμήματα, τα τμήματα διοίκησης επιχειρήσεων και τμήματα τουριστικών επαγγελμάτων.
Αυξητικές είναι οι τάσεις τέλος και στις σχολές που σχετίζονται με τις καλλιέργειες και τη γεωργία (γεωπονικές, φυτικής παραγωγής κλπ).
Για άλλη μια χρονιά, πάντως, δεκάδες τμήματα των γενικών και ειδικών κατηγοριών ανοίγουν τις πύλες τους με λιγότερο από 10.000 μόρια, με χαμηλότερο το τμήμα Κλωστοϋφαντουργίας ΤΕΙ Πειραιά (ειδικές κατηγορίες Μουσουλμάνων) με 1.584 μόρια, δηλαδή με βαθμό 1.
Από 11 έως 28 Σεπτεμβρίου οι εγγραφές των πρωτοετών
Φέτος υπέβαλαν μηχανογραφικό δελτίο 116.173 μαθητές. Εισήχθησαν 80.615 (45.559 στα ΑΕΙ και 32.689 στα ΤΕΙ), ενώ οι 15.000 από αυτούς προέρχονται από τις λεγόμενες ειδικές κατηγορίες (τρίτεκνοι, πολύτεκνοι κλπ).
Το ποσοστό επιτυχίας κυμάνθηκε στο 69%, από 62% πέρυσι, γεγονός που ο κ. Παπαθεοδώρου απέδωσε στη «συμβατότητα» των θεμάτων με τις γνώσεις των μαθητών. Οι κενές θέσεις φέτος σε ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι 1.150 από 1.568 πέρυσι.
Ο κ. Παπαθεοδώρου έκανε γνωστό ότι οι εγγραφές θα πραγματοποιούνται από την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου έως την Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου.

Βάσεις εισαγωγής - Συζήτηση στο ΥΛΙΚΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ 
 ...................................................
 Η άβυσσος των 17.600 μορίων

Δύο ταχυτήτων οι βάσεις. Τμήματα που απαίτησαν από 1.584 μόρια έως και 19.216
ΕΡΕΥΝΑ του Χρήστου Κάτσικα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: στα ΝΕΑ την Τρίτη 28 Αυγούστου 2012

Οι διαφορετικές επιδόσεις των υποψηφίων στη Θεωρητική, Θετική και Τεχνολογική Κατεύθυνση και η ζήτηση σχολών που «χρωματίστηκε» από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης «κατασκεύασαν» φέτος βάσεις δύο ταχυτήτων όχι μόνο ανάμεσα στα πέντε Επιστημονικά Πεδία, αλλά και μέσα στις ίδιες τις σχολές του κάθε Επιστημονικού Πεδίου με βασικό στοιχείο στη δεύτερη περίπτωση τη «γεωγραφία» της κάθε σχολής.
Ωστόσο, η κύρια, πλειοψηφική τάση των φετινών βάσεων εισαγωγής είναι η άνοδος τόσο στις γενικές κατηγορίες όσο και στις ειδικές. Η άνοδος των βάσεων εισαγωγής αφορά σε όλα σχεδόν τα υψηλόβαθμα και περιζήτητα τμήματα του 1ου, 3ου και 5ου Επιστημονικού Πεδίου, καθώς ήταν αυξημένος φέτος σε σχέση με πέρυσι ο αριθμός των αριστούχων της Θεωρητικής και Θετικής Κατεύθυνσης που οδηγεί στα παραπάνω Πεδία. Αυτό είναι το πρώτο συμπέρασμα.
Το δεύτερο συμπέρασμα είναι ότι έχει ανοίξει υπερβολικά η ψαλίδα στις βάσεις εισαγωγής καθώς έχουμε τμήμα που απαίτησε 1.584 μόρια (Κλωστοϋφαντουργίας ΤΕΙ Πειραιά - Ειδική Κατηγορία) και τμήμα που απαίτησε 19.216 μόρια (Ιατρική Αθήνας). Αβυσσος!
Το τρίτο συμπέρασμα είναι ότι οι υποψήφιοι ενσωματώνουν με ταχύτητα φωτός τις αλλαγές στην αγορά εργασίας και μετακινούνται ανάλογα στις επιλογές των τμημάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης (δάσκαλοι) είχαν συνολικά πτώση καθώς «πλήρωσαν τη νύφη» της δραματικής μείωσης των προσλήψεων δασκάλων.
Το τέταρτο συμπέρασμα ήταν η αναμενόμενη άνοδος των βάσεων εισαγωγής στις Στρατιωτικές και ιδιαίτερα στις Αστυνομικές Σχολές. Ο λόγος; Η μείωση των εισακτέων φέτος σε σχέση πάντα με πέρσι.
Κατά τα λοιπά: Αυξομειώσεις παρατηρήθηκαν στις Πολυτεχνικές Σχολές. Πτώση καταγράφεται στις Αρχιτεκτονικές και σε Τμήματα Πολιτικών Μηχανικών. Μικρή άνοδος σημειώθηκε σε ορισμένα βασικά τμήματα των αστικών κέντρων και της περιφέρειας -π.χ. Ναυπηγών ΕΜΠ (+40 μόρια), Τεχνολογίας Υπολογιστών Πάτρας (+65 μόρια). Ενδεικτικά, πτώση σημείωσαν οι βάσεις στις Σχολές Πολιτικών Μηχανικών ΕΜΠ (-299), Μηχανικών Υπολογιστών Θεσσαλονίκης (-19 μόρια), Χημικών Μηχανικών ΕΜΠ (-44 μόρια) κ.λπ.
Παράλληλα, τα περισσότερα τμήματα με ειδικό μάθημα έκαναν βουτιά (Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Μουσικών Σπουδών, Αγγλικής Φιλολογίας κ.λπ.) λόγω των χειρότερων επιδόσεων των υποψηφίων στα ειδικά μαθήματα, ενώ και φέτος έχουμε δεκάδες τμήματα τα οποία ανοίγουν τις πύλες τους με βαθμολογία κάτω από 10.000 μόρια (κυρίως ΤΕΙ) και τα περισσότερα από αυτά αφορούν σε υποψηφίους ειδικών κατηγοριών.
Και φέτος, ακόμη περισσότερο από πέρυσι, έχουμε βάσεις... να φάνε και οι κότες. Μια δαιδαλώδης κατάσταση πολλών ειδικών κατηγοριών (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, κοινωνικά κριτήρια, μουσουλμάνοι, εσπερινά, ημερήσια κ.λπ.) οι οποίες ορισμένες φορές λιπαίνουν το έδαφος για τραγελαφικά αποτελέσματα όσον αφορά στις βάσεις εισαγωγής (σχολές με βαθμολογίες εισαγωγής 1, 2, 3 ή 4!)




Δεν υπάρχουν σχόλια: